De Ruimte
voor schoolleiders , leraren en bestuurders die een volgende stap willen zetten in hun (school)organisatie.
Dat is waarvan ik droom en waaraan ik bijdraag.
Pedagogiek, groei en ontwikkeling van mensen is mijn vak.
Je kunt bij mij terecht voor enerzijds persoonlijke coaching en anderzijds trainingen en workshops om je basisschool of kindcentrum mooier te maken. Bijvoorbeeld om de pedagogische kennis of samenwerking in je team te versterken, of juist een herontwerp van de organisatie te maken zodat er weer met plezier geleerd en gewerkt wordt door iedereen! Benieuwd naar wat ik nog meer doe? Neem een kijkje in mijn projecten.
voor schoolleiders , leraren en bestuurders die een volgende stap willen zetten in hun (school)organisatie.
Met veel ambitie en energie ontwikkelen we oplossingen voor allerlei problemen in de dagelijkse onderwijspraktijk. Maar het succesvol invoeren van deze oplossingen, zodat de kinderen het verschil merken, lukt vaak minder goed. En precies daar ligt de expertise van De Ruimte.
In De Ruimte kies je zelf welke vorm van ondersteuning passend is. Jan Fasen en ik begeleiden je in die keuze en helpen je bij de uitvoering. We bieden een aanpak op maat om jou te ondersteunen bij hoe je met impact voor je team en je leerlingen leiding geeft aan de innovatie.
Nieuwsgierig? Bekijk onze website.
‘Samen scholen creëren waar met liefde geleerd wordt.’
Traject Leerplezier is een kort ontwikkeltraject voor teams van scholen & kindcentra om de kracht van leerplezier te ervaren en om het je eigen te maken. Met Mark Mieras, Stef van Wickeren en Jan Fasen breng ik in Traject Leerplezier onze kennis en ervaring over leren en organiseren samen met het vakmanschap, de inzet en passie van de betreffende teams.
Dit is een intensief en persoonlijk traject voor leiders in onderwijs en ontwikkeling die willen werken aan de transformatie in hun schoolorganisatie. Leiders die verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen professionele ontwikkeling en zich inzetten voor de mindshift in het onderwijsveld.
Samen onderzoeken we het onderwijs van morgen, verkennen we de randen van het systeem, zetten gedurfde nieuwe concepten op en verdiepen ons leiderschap dat past bij wat goed is voor kinderen in ontwikkeling.
Ik werkte aan de ontwikkeling en uitvoering in de periode 2018 – 2022.
Coaching-project op Klein Amsterdam voor krachtige professionals die vragen stellen, onderzoeken en reflecteren, en continue hun vaardigheden aanscherpen. Onderwijskwaliteit begint met leraren die zichzelf beter leren kennen. Pedagogen die blijven onderzoeken waarom ze doen wat ze doen en met elke handeling werken aan de ontplooiingskansen van kinderen. Net zoals we kinderen ruimte geven om te ontdekken, bied ik leerkrachten de ruimte om te vragen; om samen nieuwe perspectieven te ontdekken en eigen antwoorden te formuleren.
Ik coachte hier een dag per week sinds 2018 tot december 2021.
Samen met Kennisland en bevlogen leraren uit HongKong werkte ik aan onderwijsinnovatie en ondersteunde een project over ‘leren buiten de school’ op de 10-14 school Spring High in Amsterdam Nieuw West.
Samen met Ben van der Hilst help ik scholen het teamleren, werkplezier en onderwijskwaliteit te verhogen door middel van een organisatie perspectief: hechte samenwerking van leraren rond eenzelfde groep leerlingen.
Bij Thomas & Charles werkte ik vanuit mijn pedagogische bril mee aan uiteenlopende projecten over ‘leren’, school of geen school. Opzoek naar waar leren plaatsvindt en hoe dat gefaciliteerd kan worden.
Bij Tante Lean leerde ik hoe schoolteams veel beter kunnen samenwerken met wat ‘agility’. Ik leerde teams hoe je het werkplezier en effectiviteit vergroot door simpele scrum-technieken.
Na eerst zelf als pedagogisch medewerker met 0-4 jarigen gewerkt te hebben, trainde ik teamleiders en alle medewerkers in het werken vanuit het Reggio Emilia gedachtengoed in een 1,5 jaar programma: goed kijken en luisteren naar kinderen.
Bij Feniks zette ik mijn eigen fascinatie voor de stem als instrument in om hoogbegaafde drop-out jongeren in contact te brengen met hun lijf, hun dromen en drive voor het leven.