Een inkijk in mijn projecten waar ik samen met anderen werk aan beter onderwijs, groei en ontwikkeling van mensen.

De Ruimte
Stap in de ruimte en ontwikkel je leiderschap.

Heb je als schoolleider het besluit genomen om werk te maken van een verandering of innovatie in je school? Of overweeg je dat besluit te nemen? Misschien wel met als doel meer flexibiliteit mogelijk te maken in je onderwijs? Om de pedagogiek een grotere plek te geven om persoonsvorming en burgerschap meer inhoud te kunnen geven?

De Ruimte biedt een unieke aanpak om jou te ondersteunen bij hoe je met impact voor je team en je leerlingen leiding geeft aan deze innovatie.

Nieuwsgierig? Bekijk onze website.

œ Expeditie Leiderschap

Dit is een intensief en persoonlijk traject voor leiders in onderwijs en ontwikkeling die willen werken aan de transformatie in hun organisatie, school of leeromgeving. Leiders die verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen professionele ontwikkeling en zich willen inzetten voor de mindshift in het onderwijsveld.
Samen onderzoeken we het onderwijs van morgen, verkennen we de randen van het systeem, zetten gedurfde nieuwe concepten op en verdiepen ons leiderschap met ondersteuning van de meest inspirerende deskundigen, coaches, visionairs en denkers.

Ontwikkeling en begeleiding sinds 2018.

Leerkrachtige professionals & teams

Coaching-project op Klein Amsterdam voor krachtige professionals die vragen stellen, onderzoeken en reflecteren, en continue hun vaardigheden aanscherpen. Onderwijskwaliteit begint met leraren die zichzelf beter leren kennen. Pedagogen die blijven onderzoeken waarom ze doen wat ze doen en met elke handeling werken aan de ontplooiingskansen van kinderen. Net zoals we kinderen ruimte geven om te ontdekken, bied ik leerkrachten de ruimte om te vragen; om samen nieuwe perspectieven te ontdekken en eigen antwoorden te formuleren.

Ik coach hier een dag per week sinds 2018.

Wereldwijde onderwijsinnovatie

Samen met Kennisland en bevlogen leraren uit HongKong werkte ik aan onderwijsinnovatie en ondersteunde een project over ‘leren buiten de school’ op de 10-14 school Spring High in Amsterdam Nieuw West.

Voeten in de klei bij SKDH

Na eerst zelf als pedagogisch medewerker met 0-4 jarigen gewerkt te hebben, trainde ik teamleiders en alle medewerkers in het werken vanuit het Reggio Emilia gedachtengoed in een 1,5 jaar programma: goed kijken en luisteren naar kinderen.

Leren over leren

Bij Thomas & Charles werkte ik vanuit mijn pedagogische bril mee aan uiteenlopende projecten over ‘leren’, school of geen school. Opzoek naar waar leren plaatsvindt en hoe dat gefaciliteerd kan worden.

Agile werken

Bij Tante Lean leerde ik hoe schoolteams veel beter kunnen samenwerken met wat ‘agility’. Ik leerde teams hoe je het werkplezier en effectiviteit vergroot door simpele scrum-technieken.

Het Leren Organiseren

Samen met Ben help ik scholen het (team)leren, hun werkplezier en de kwaliteit te verhogen door middel van een organisatie perspectief: hechte samenwerking van leraren rond eenzelfde groep leerlingen.

Stem als instrument

Bij Feniks zette ik mijn eigen fascinatie voor de stem als instrument in om hoogbegaafde drop-out jongeren in contact te brengen met hun lijf, hun dromen en drive voor het leven.

Organisaties waarmee ik met plezier samenwerk(te):