Een inkijk in mijn trainingen, workshops en projecten waarin ik kennis deel en praktische vaardigheden aanleer over pedagogiek, leren en ontwikkelen, organiseren en samenwerken om basisscholen en kindcentra mooier te maken.

Training voor 'jonge kind professionals'

Als specialist voor het jonge kind houd ik me graag bezig met het begeleiden van (onderbouw/opvang)teams in hoe je je ruimte en aanbod zo vormgeeft dat jonge kinderen geprikkeld worden in hun spel en uitgedaagd worden om te ontdekken en onderzoeken. In mijn training of op-maat-begeleiding in jouw team leer je inrichting, materialen én je eigen houding zo in te zetten dat je kinderen optimaal ondersteunt in hun ontwikkeling.

Ben je benieuwd naar meer?

Traject Leerplezier!

Traject Leerplezier is een kort ontwikkeltraject voor teams van scholen & kindcentra om de kracht van leerplezier te ervaren en om het je eigen te maken. Met Mark Mieras, Stef van Wickeren en Jan Fasen breng ik onze kennis en ervaring over leren en organiseren samen met het vakmanschap, de inzet en passie van de betreffende teams.

Traject Leerplezier!

Training Teamgericht Arbeidsorganisatie (TAO)

Van één leraar voor één klas naar een team van leraren, collectief verantwoordelijk voor de gehele ontwikkeling van een groep leerlingen. Dat is de basis van het organisatiemodel waarmee Ben van der Hilst in 2019 promoveerde. Met meer plezier samen werken aan de kwaliteit van onderwijs. Afhankelijk van je vraag geef ik een enkele training of verzorg ik een begeleidingstraject op maat.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Workskop 'Laat je stem horen'

Ontdek je lichaam als instrument om krachtiger te zijn in je dagelijkse functioneren als leider of leerkracht en sta stil bij vragen als ‘wie ben jij?’, ‘waar sta jij voor?’ en ‘hoe laat je jezelf zien?’. Na deze workshop ben jij impactvoller in je communicatie omdat je weet hoe je deze congruent maakt, hoofd-hart-handen in verbinding brengt en zo anderen enthousiast maakt voor jouw bedoeling. Verrassende workshop voor tijdens studiedagen!

Meer weten?

In samenwerking met Anaïs hebben we onze bedrijfsvisie verder ontwikkeld, uitgediept en stevig neergezet in onze organisatie. Zij is vanuit haar rol als pedagogisch coach een veilige haven voor ons team. Ze luistert met aandacht en met een kritisch luisterend oor. Door middel van de juiste vragen weet ze iedereen op het juiste spoor te krijgen en te houden. Het is een feest om met haar samen te werken. Ze houdt iedereen scherp op een liefdevolle en professionele wijze.

Roos SmithDirecteur kinderopvang Klein Amsterdam

Veel dank weer voor de waardevolle training. Jij leert ons open vragen te stellen zodat we zelf gaan nadenken en tot nieuwe inzichten en antwoorden komen. Ik voel me iedere keer zo geïnspireerd en vol energie. Zin om verder aan de slag te gaan!

Isabelle SchoutenRegiomanager kinderopvang Den Helder

Jouw trainingen geven mij inzicht en zetten mij aan het denken. Je brengt een veilige setting en open sfeer in de trainingen waardoor ik veel kon leren en me gezien voelde. Ik onderzoek de verbinding tussen mezelf en mezelf als schoolleider en krijg praktische tools om mee aan de slag te gaan in mijn praktijk. Dat is wat ik er fijn aan vind.

NewtSchoolleider

Anaïs heeft mij op een natuurlijke wijze begeleid in mijn rol als coach op de werkvloer, en eerder ook als leerkracht. Door haar kundige aanpak en enorme kennis voel ik mij nu zekerder in mijn rollen en heeft ze mij op een andere manier laten kijken naar mijn eigen handelen en het effect daarvan. Daarnaast heb ik super veel van haar geleerd rondom de Reggio Emilia visie en aanpak.

Jamey van VegtenCoach en teambegeleider

Wereldwijde onderwijsinnovatie

Samen met Kennisland en bevlogen leraren uit HongKong werkte ik aan onderwijsinnovatie en ondersteunde een project over ‘leren buiten de school’ op de 10-14 school Spring High in Amsterdam Nieuw West.

Leerkrachtige professionals

Bij kindcentra zoals Klein Amsterdam coachte ik professionals en hielp hen zich te ontwikkelen in hun vak door coaching on the job te geven, (zelfreflectie)vragen te stellen en een leerklimaat op te zetten om zo antwoorden te vinden op actuele vraagstukken uit de klas.

Leren over leren

Bij Thomas & Charles werkte ik vanuit mijn pedagogische bril mee aan uiteenlopende projecten over ‘leren’, school of geen school. Opzoek naar waar leren plaatsvindt en hoe dat gefaciliteerd kan worden.

Agile werken

Bij Tante Lean leerde ik hoe schoolteams veel beter kunnen samenwerken met wat ‘agility’. Ik leerde teams hoe je het werkplezier en effectiviteit vergroot door simpele scrum-technieken.

Voeten in de klei bij SKDH

Na eerst zelf als pedagogisch medewerker met 0-4 jarigen gewerkt te hebben, trainde ik teamleiders en alle medewerkers in het werken vanuit het Reggio Emilia gedachtengoed in een 1,5 jaar programma: goed kijken en luisteren naar kinderen.

Stem als instrument

Bij Feniks zette ik mijn eigen fascinatie voor de stem als instrument in om hoogbegaafde drop-out jongeren in contact te brengen met hun lijf, hun dromen en drive voor het leven.

Organisaties waarmee ik met plezier samenwerk(te):